Les CUP de Palau, Sant Celoni i Sant Esteve omplen el Passeig del Remei

Dissabte al migdia el passeig del Remei ha estat un bullir de gent. Més de cent persones han assistit a l'acte polític de les CUPs de Sant Celoni, Palau i Sant Esteve. Amb l'olor a espècies del menjar que els membres de la comunitat afganesa de Catalunya cuinaven, han anat arribant desenes de persones de Palau, Sant Esteve i Sant Celoni al darrere l'ermita del Remei. Entre els prats i els horts (amenaçats pel POUM aprovat pel govern ICV-PSC-GdP) la gent ha anat seient a taula.

Passades les dues, les taules ja eren totes plenes i tots els tiquets del dinar exhaurits. Després de dinar els plats afganesos -per cert, deliciosos- ha començat l'acte polític. L'acte s'ha iniciat amb un parlament d'una companya de la camunitat afganesa de Catalunya -veina de Sant Celoni-, en el qual ha denunciat el paper de l'estat espanyol en l'ocupació imperialista al seu país; també ha denunciat la greu situació de la dona afganesa i ha fet una crida a la solidaritat internacionalista vers el poble afganès.

Seguidament i sota el títol 'Junts construïm la unitat popular!', diversos membres de les CUP de Palau, Sant Celoni i Sant Esteve han pujat a explicar els motius pels quals és necessària una mancomunació de serveis, recursos i equipaments per als tres municipis. A grans trets, s'ha fet pal.lesa la necessitat de mancomunar el transport públic, la planificació urbanística, l'oferta cultural o l'oferta formativa entre d'altres. Per a les tres candidatures d'unitat popular, la vertebració i la mancomunació dels tres pobles esdevé un punt estratègic per a afrontar l'actual situació de crisi econòmica. L'acte s'ha acabat amb l'actuació musical en acústic dels companys de Raska.