La CUP de Santa Maria Palautordera presenta una moció pel dret de les dones a decidir i de rebuig al projecte de llei de l’avortament del govern espanyol

Fa temps que el Ministeri de Justícia, que no el de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat com s’escauria, amenaça amb una reforma de la llei de l’avortament que segurament veurà la llum aquesta tardor. Tot sembla indicar que la nova llei rescatarà els supòsits de la llei del 1985 i l’avortament passarà a ser legal només en cas de violació, malformació del fetus o risc per a la mare, i el més provable és que les menors tornaran a necessitar el permís dels pares o tutors i es prohibirà la píndola del dia després. D’altra banda, aquesta nova lleitambé pretén retallar qualsevol política en educació sexual i planificació familiar.

El propòsit que diu perseguir el PP amb aquesta nova llei és el de defensar el dret a la vida, però defensar la vida és garantir-la i amb les polítiques de retallades, el PP posa encara més traves per a cobrir les necessitats bàsiques que requereix una nova vida. El veritable propòsit, a part de ser una nova retallada encoberta en sanitat, és mantenir vigent el model tradicional de família. Com a prova d'aquest propòsit la llei recentment aprovada sobre reproducció assistida que nega el dret a ser mares a solteres i lesbianes. Si s'aprova la reforma legislativa obliga a les dones a hipotecar la vida o a avortar en condicions sense garanties, opcions que poden deixar seqüeles físiques i psíquiques de per vida.

Per tot això la CUP de Palau ha proposaal Ple, a través d'una moció, que mostri el rebuig cap a qualsevol llei que ataqui la llibertat de la dona i la desempari, i per tant qualsevol condició que presenti la nova llei en desacord amb el principi del dret a un avortament lliure i gratuïtTambé proposa, que en cas que la llei s'aprovil'Ajuntament doni suport des dels Serveis Socials municipals, informi orienta les palauenques que es vegin forçades a dirigir-se a d'altres estats de la UE que disposin de normatives més avançades en matèria d'interrupció voluntària de l’embaràs. Per últim la moció proposa que s'imparteixin campanyes informatives sobre sexualitat i planificació familiar, sobretot a escoles i instituts, on es promogui el dret de la dona a decidir sobre el seu cos.

L'assemblea de la CUP de Palau convida palauenques i palauencs a participar dels actes que es duguin a terme el proper 28 de setembre, dia internacional per la despenalització de l’avortament, especialment en la manifestació unitària convocada a Barcelona que partirà de la delegació del govern (c/Mallorca, 278) a les 6 de la tarda.

Assemblea de la CUP de Palautordera

palautordera.cup.cat