La CUP de Palau aprova el programa i la llista a la primera Assemblea d'Unitat Popular (AUP)

A l' Assemblea d’Unitat Popular (AUP) es va debatre i aprovar el programa electoral i la llista de persones que seran els candidats i candidates a les eleccions municipals del 22 de maig. Posteriorment, al migdia, vam presentar la llista i el programa aprovat a l’AUP a la Plaça Major. L’Assemblea d’Unitat Popular és l’òrgan decisori més important de la CUP de Palautordera, i està obert a tots els veïns i veïnes. En l’assemblea de dissabte, es va debatre el programa electoral, que va rebre algunes esmenes. De les mesures que defensarà la CUP a l’ajuntament, en destaquem algunes que considerem especialment importants:

- Defensa del territori: La CUP no volem ecoparc ni abocador; volem aturar el creixement urbanístic i les carreteres que trinxen el territori de Palau. Impulsar una nova concepció de la relació entre el municipi i el seu entorn rural.

- Mancomunar serveis i transport públic entre Sant Celoni, Santa Maria de Palautordera i Sant Esteve.

- Reduir els residus que produïm, avançar cap al residu zero: Implantar la recollida porta a porta és la forma més ràpida i efectiva d'incrementar els resultats quantitatius i qualitatius de la recollida selectiva. El nivell de recollida selectiva de Palau era del 25%, 12 punts sota la mitjana catalana.

- Impulsar una joventut activa: la CUP proposa crear un Consell de Joves amb finançament propi que de forma assembleària, decideixi i impulsi bona part de les polítiques de joventut, especialment aquelles que fan referència a l’expressió cultural i a l’associacionisme juvenil palauenc.

- Democràcia directa: La CUP defensa una democràcia plena per a Palautordera. Per aquest motiu proposem que els Plens siguin molt més oberts i participatius als vilatans/es de Palautordera, i que el poble pugui decidir directament en els aspectes importants del municipi.

Pel que fa a la llista electoral que la CUP presentarà a les eleccions del maig, cal destacar que està formada per membres d’entitats culturals, d’educació en el lleure, de clubs esportius, de l’ateneu popular, persones que han estat vinculades a la lluita contra el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) o també a la Plataforma Palau Decideix, que va organitzar el referèndum sobre la independència. A l'acte de presentació de la llista, es van anar anomenant els noms dels 23 candidats de la llista, i finalment, es va fer una fotografia de tots plegats al Carrer Major. En Jordi Pueyo, que va tancar l’acte de presentació, va demanar en nom de la CUP de Palau que tota aquella gent que ho desitgi pot participar de les assemblees i les comissions de la CUP ja que és un projecte popular, obert i assembleari. Va convidar a tots/es els palauencs que vulguin donar la cara per la CUP, que participi de la fotografia que es farà el proper diumenge a dos quarts de sis de la tarda al Passeig del Remei.

1. Jordi Pueyo i Tapias
  2. Helena Bartrés Delgado