Èxit de la presentació de la CUP de Palautordera.

A les dotze i pocs minuts del migdia la sala del primer pis de l’Hostal Turó de l’Home ja era plena, no hi havia cadires buides i les persones que han anat arribant s’anaven esperant dretes a l’entrada.

La presentació ha començat amb una introducció exposant els precedents de la Candidatura dUnitat Popular de Palautordera. S’ha exposat que la CUP neix de diverses experiències d’autoorganització popular, de moviments socials i d’entitats palauenques. Concretament s’ha comentat que sorgeix de la lluita antiabocador, de la creació del col·lectiu Monambseny i de la realització de l’informe “abocats al col·lapse”. A més, també s’ha valorat que l’organització de la Consulta sobre la Independència i el treball de PalauDecideix són precedents importants per al naixement de la CUP; en aquest mateix sentit, s'ha comentat que la CUP de Palautordera neix de la lluita contra el POUM impulsat per l’actual govern municipal, i al qual s’hi van oposar més de 600 veïns/es, 5 entitats i s’hi va presentar tota una campanya d’al·legacions organitzada per Monambseny i el Grup de Revisió del POUM. En definitiva la CUP és la conseqüència de totes aquestes experiències dels diversos moviments ecologistes, juvenils, independentistes, socials i veïnals de Palau.

Després d’aquesta introducció una quinzena de veïns i veïnes de Palau que participen de l’assemblea han exposat el seu punt de vista sobre la necessitat d’una Candidatura d’Unitat Popular, i les seves motivacions personals per a participar-hi. Hi ha intervingut joves, dones, pares, mares, jubilats i diversos membres d’entitats palauenques, entre d’altres. Tots i totes han coincidit a assenyalar la CUP com a l'alternativa real  i necessària per a construir un poble socialment més just, ecològicament sostenible i nacionalment compromès; en conclusió la presentació d'avui ha constat la necessitat d’una Candidatura transformadora, horitzontal, transparent i assembleària per trencar amb l’actual situació de la política municipal.