La CUP de Palautordera registra una moció reclamant major transparència en els afers municipals

Moció que presenta el grup municipal de la CUP reclamant major transparència en els afers municipals

Atès el clima de desconfiança entre la població en general sobre l’ètica i l'honorabilitat dels càrrecs polítics, motivat pels diversos casos de corrupció que s’han produït i s’han comprovat arreu del país. Atès que la gestió de les subvencions a què es refereix l’Ordenança General de subvencions s’ha d’efectuar d’acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació. Atesa la necessitat de fer esforços per a incrementar la transparència i garantir la honorabilitat dels càrrecs electes, començant per les administracions més properes als ciutadans, que són les Entitats Locals. Atès que el millor mecanisme perquè la ciutadania recuperi la confiança en els càrrecs públics és la transparència. Atès que el dret a la informació dels ciutadans és un principi reconegut a la llei 30/1992 de Règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú i que també està previst a l’avantprojecte de llei de transparència, encara en fase d’aprovació. Atès que un dels primers passos per tal d’apropar ciutadania i institucions ha de ser una gestió transparent i austera de les despeses derivades de la representació política. Atès que la publicació d’aquesta informació en un mitjà oficial amb la legislació actualment vigent no és obligatòria. Atès que és un dret de la població conèixer quines accions emprèn l’Administració Pública. Atès que disposar d’una informació accessible és un requisit previ i indispensable per a poder exercir una participació de qualitat en els afers municipals. Per tots aquests motius i fent-nos ressò de la preocupació i malestar ciutadana per tot el que s’ha exposat, l’assemblea de la Candidatura d'Unitat Popular de Santa Maria de Palautordera proposa al Ple d’aquest Ajuntament l’adopció dels següents:   ACORDS: 1. Publicar al web de l’Ajuntament una relació de les retribucions econòmiques que perceben totes les regidores i regidors, així com les dels càrrecs directius de totes aquelles entitats i organismes amb participació municipal, siguin aquests organismes autònoms, empreses, fundacions o consorcis. 2. Publicar al web municipal un informe mensual de les despeses, que inclogui dietes, telèfons mòbils, locomoció i totes les despeses de representació de l’alcalde i de regidores i regidors de l’equip de govern, així com les despeses destinades a tots els regidors i grups municipals per la seva tasca de representació. Aquest informe inclourà cada despesa, el seu concepte i l’electe o grup municipal corresponent. 3. Publicar mensualment al web de l’Ajuntament totes les despeses que s’assignin a l’apartat de “despeses de lliure disposició” del departament d’Alcaldia. 4. Publicar íntegrament al web municipal les mocions que es registrin per a debatre a Ple. 5. Publicar mensualment en el web municipal els Decrets d’alcaldia. 6. Publicar en el web municipal íntegrament els Plens en format àudio. 7. Publicar en el web municipal el nom de les persones o entitats beneficiàries, la data i l’import total de les subvencions que es concedeixen. Indicar en el web si aquestes subvencions han estat atorgades per concurrència competitiva, per concessió directa, o bé a través de conveni amb terceres entitats, en cas que sigui així indicar el nom de l’entitat de procedència.  En qualitat de regidor i portaveu del grup municipal de la CUP de Santa Maria de Palautordera,Signa: Jordi Pueyo i Tapias